Friday, November 14, 2008

Om jag bara kunde vara utan mina piller

Varje dag tar jag ett litet piller, ett piller som gör vardagen mindre vass, ingen mer ångest som obönhörligt pressar sig in i lungorna. Mitt lilla vita piller befriar mig från en värld där jag inte klarar av att gå in i ett rum med främlingar. Mitt vita lilla piller gör att jag nästan känner mig normal, jag slutar älta varje litet misstag.

Och så finns det de idioter som tycker det är fel, att ångestdämpande är på låtsas, visst är det på låtsas, men ack så mycket bättre än den verklighet där jag bara vill snitta upp handlederna och låta blodet rinna ut till sista droppen!

END OF STORY!

2 comments:

Kökssoffan said...

mja, fel och fel. Däremot kan jag tycka att behandlingsformen i Sverige i många fall utförs på fel sätt, dvs man ger enbart ångestdämpande utan terapeutisk behandling och det är ju inte så väldigt konstruktivt. Däremot är ångestdämpande ett utmärkt verktyg för att orka med sin verklighet undertiden man får behandling.

Tillsammans-bloggen said...

Saknar dina ord.